Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου εξηγεί τι σημαίνει ο "Καλλικράτης" στα σχολεία.

Μιλώντας στο Νewsit η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου εξηγεί τι σημαίνει ο "Καλλικράτης" στα σχολεία.

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι "οι συνενώσεις των σχολείων γίνονται για να έχουμε πιο εύρρωστα, πιο δυνατά και πιο μεγάλα σχολεία που θα εξυπηρετούν καλύτερα τον μαθητή. Θέλουμε κάθε τάξη στην επαρχία να έχει τον δικό της δάσκαλο και όχι να υπάρχουν μικρά δημοτικά σε κάθε χωριό με έναν ή δύο δασκάλους για όλες τις τάξεις ταυτόχρονα. Στόχος είναι το εξαθέσιο δημοτικό, το 12θέσιο δημοτικό στην πόλη είναι ο στόχος και μπορεί να γίνει πιλοτικό ολοήμερο που σημαίνει πως τα παιδιά εκεί θα διδασκονται περισσότερα αγγλικά, πληροφορική, μουσική και χορό καθώς και γυμναστική. Ο στόχος είναι το νέο γυμνάσιο και λύκειο να είναι χώροι που θα προάγουν την έρευνα και που ο κάθε μαθητής θα ενεργοποιηθεί".

Σε όσους ισχυρίζονται ότι τα σχολεία θα γκετοποιηθούν και θα δημιουργηθούν σχολικές μονάδες τύπου Γκράβα η κυρία Χριστοφιλοπούλου απαντά " εμείς δε θέλουμε σχολικές μονάδες μαμούθ. Ο συνολικός αριθμός μαθητών στις σχολικές μονάδες που συνενώσαμε δεν ξεπερνά τους 400, έχουμε μόνο 6 περιπτώσεις που οριακά υπερβήκαμε αυτόν τον αριθμό αλλά κανένα σχολείο δεν φτάνει τους 500 μαθητές. Ξεκαθαρίζω πως στα δημοτικά η τάξη θα έχει έως 25 παιδιά. Στα γυμνάσια και στα λύκεια επίσης έως 25 παιδιά και μόνο σε οριακές περιπτώσεις θα δείτε τάξεις με 26, 27 και μάξιμουμ 28 μαθητές".

Για τον εάν οι κτιριακές υποδομές αντέχουν τις συγχωνεύσεις η υφυπουργός παράδεχτηκε πως "υπάρχουν πολλά προβλήματα στη χώρα μας. Οι συνενώσεις όμως γίνονται εκεί όπου υπάρχει η δυνατότητα. Διαβεβαιώνω πως εκεί που δεν υπάρχει δυνατότητα δεν θα γίνουν συγχωνεύσεις".

Σε όσους λένε πως γίνονται συνενώσεις στην επαρχία με αποτέλεσμα τα παιδιά να ταξιδεύουν ώρα για να πάνε σχολείο απάντησε "σε καμία περιπτωση δε θα γίνουν συνενώσεις στις περιοχές που οι μαθητές θα διανύουν πολλά χιλιόμετρα, ούτε εκεί που υπάρχει δύσβατο οδικό δίκτυο, ούτε σε περιοχές όπως στον Όλυμπο όπου υπάρχουν χωριά που τον μισό χρόνο έχουν πάγο. Επίσης τα σχολεία στα νησιά θα παραμείνουν".

Στους εκπαιδευτικούς που καταγγέλουν το υπουργείο για έλλειψη διαλόγου η υφυπουργός αποσαφήνισε ότι "εγώ προσωπικά είδα την ΟΛΜΕ στις 28 Φεβρουαρίου. Επίσης από τις 17 Ιανουαρίου ανέβηκε στο opengov μια εγκύκλιος σε σχέδιο που είχε 505 σχόλια. Προβήκαμε σε εντολή σε όλους τους διευθυντές της χώρας να έρθουν σε διάλογο στους Δήμους με τις τοπικές ενώσεις των εκπαιδευτικών.  Την ίδια στιγμή στο υπουργείο Παιδείας κάναμε ημερίδα για τους δημάρχους. Όλο αυτο το δίμηνο έγινε εξαντλητικός διάλογος".

Για το κύμα καταλήψεων που ξεκινά σε όλη τη χώρα και για το πως το υπουργείο θα το αντιμετωπίσει η κυρία Χριστοφιλοπούλου ξεκαθάρισε "πριν την απόφαση για τις συγχωνεύσεις είχαμε 13 καταλήψεις σε όλη τη χώρα. Τώρα έχουμε 16 σχολεία σε σύνολο 1933 συνενούμενων σχολείων απο τα 16.000 σχολεία όλης της χώρας. Μιλάμε λοιπόν για το ενα τις χιλίοις. Κάθε σχολείο όμως που καταλαμβάνεται είναι για εμάς μια πληγή. Δεν θέλουμε καταλήψεις γιατί χάνονται διδακτικές ώρες. Θα ληφθεί μέριμνα όταν τελείωσουν οι καταλήψεις να συμπληρωθεί το πρόγραμμα των μαθητών. Σε κάθε περίπτωση θα δούμε μια προς μία τις περιπτώσεις και όπου έχουμε κάνει λάθος θα διορθωθεί".

Στην φιλολογία που έχει αναπτυχθεί ότι οι συνενώσεις και οι καταργήσεις σχολικών μονάδων γίνονται στο πλαίσιο εξοικόμησης πόρων που επιβάλλει το μνημόνιο η υφυπουργός ήταν κατηγορηματική " οι συνενώσεις δεν γίνονται στο πλαίσιο κανενός μνημονίου και δεν υπαγορεύονται από καμία λογιστική πολιτική. Εφαρμόζουμε με μεγαλύτερη ένταση τον νόμο που ισχύει απο το 1985 για καταργήσεις και ιδρύσεις σχολείων. Όσα σχολεία καταργούμε άλλα τόσα ιδρύουμε σε περιοχές που καταγράφεται αύξηση του πληθυσμού". 
ΠΗΓΗ:Νewsit.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου