Ακριβά πλήρωσε μία εργαζόμενη τις επισκέψεις της στο Facebook καθώς και σε άλλες ιστοσελίδες κατά την ώρα της εργασίας.
Το Πρωτοδικείο της Αθήνας έκρινε πως αποτελούν νόμιμο λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας χωρίς αποζημίωση και δικαίωσε την αεροπορική εταιρεία η οποία απέλυσε την υπάλληλό της.
Η ιστορία έχει ως εξής:
Τον Ιανουάριο του 1989, γυναίκα προσελήφθη από αεροπορική εταιρεία με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου ως υπάλληλος γραφείου, προκειμένου να πραγματοποιεί κρατήσεις θέσεων και να εκδίδει εισιτήρια.
Από το 2000 ασχολείτο μόνο με τις κρατήσεις εισιτηρίων, ενώ μέχρι το 2008 ελάμβανε και bonus λόγω της καλής απόδοσής της.
Όμως, το Μάιο του 2009, η υπάλληλος έλαβε επιστολή από το γενικό διευθυντή της αεροπορικής εταιρείας με την οποία της γινόντουσαν συστάσεις για μια σειρά από παραβλέψεις στις οποίες είχε υποπέσει.
Καταρχάς, σύμφωνα με την εταιρεία, αργούσε συστηματικά να προσέλθει στην εργασία της στις εννέα το πρωί, χρησιμοποιούσε τις τηλεφωνικές γραμμές της εταιρείας για να πραγματοποιεί προσωπικές της κλήσεις, ενώ χρησιμοποιούσε και το διαδίκτυο, όπου πραγματοποιούσε επισκέψεις σε ιστοσελίδες άσχετες με την εργασία της, όπως ιστοσελίδες για κοινωνική δικτύωση και ιστοσελίδες συνομιλίας για συναντήσεις ανθρώπων.
Επίσης, στην επιστολή αναφερόταν ότι στις 29.4.2009 ο γενικός διευθυντής και ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας έπιασαν την υπάλληλο, να επισκέπτεται το Facebook, εν ώρα εργασίας.
Στην ίδια επιστολή, ανέφερε ο γενικός διευθυντής ότι "εάν συνεχίσει η υπάλληλος την ίδια αντισυμβατική συμπεριφορά, τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή από τη λήξη της σύμβασης εργασίας χωρίς καμία περαιτέρω προειδοποίηση".
Μετωπική σύγκρουση μετά την επιστολή
Η υπάλληλος απάντησε με ηλεκτρονική επιστολή της και κάλεσε το γενικό διευθυντή μέσα σε δέκα μέρες να απολογηθεί γραπτά για την "προσβλητική, ντροπιαστική, συκοφαντική και υπερβολική επιστολή του".
Σε αντίθετη περίπτωση θα εκλάμβανε την επιστολή αυτή η υπάλληλος ως "μια πράξη εκδίκησης εναντίον της νόμιμης αντίδρασης" για τη στάση της κατά το παρελθόν (έτος 2008) "ως προς την αλλαγή των μισθολογικών κλιμακίων των απασχολουμένων στην εταιρεία και τη διαμόρφωση της ετήσιας αύξησης των αποδοχών".
Ο γενικός διευθυντής απάντησε στην υπάλληλο με νέα επιστολή του, στην οποία την ενημέρωνε ότι εκλαμβάνει τα όσα αναφέρει στην επιστολή της, ως συνεχιζόμενη εκ μέρους της αντιεπαγγελματική συμπεριφορά που είναι επιζήμια για τα συμφέροντα της εταιρείας και για το λόγο αυτό προχωράει στη λήξη της σύμβασης εργασίας της.
Η απόφαση του Πρωτοδικείου
Το Πρωτοδικείο Αθηνών, με την υπ' αριθμ. 34/2011 απόφασή του, απέρριψε την αγωγή της υπαλλήλου, κρίνοντας ότι η καταγγελία της σύμβασης εργασίας από την εργοδότρια εταιρεία ήταν νόμιμη και έγινε για σπουδαίο λόγο και απέρριψε τους ισχυρισμούς της υπαλλήλου ότι η απόλυσή της έγινε για λόγους εχθρότητας και εκδίκησης της εργοδότριας εταιρείας.
Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η υπάλληλος καθυστερούσε να προσέλθει στην εργασία της, ενώ την ώρα της δουλειάς ελάμβανε συχνά προσωπικές κλήσεις συγγενών και φίλων της, τους οποίους εν συνεχεία καλούσε στα τηλέφωνά τους χρησιμοποιώντας τις τηλεφωνικές γραμμές της εταιρείας, γεγονός το οποίο δημιουργούσε πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των πελατών.
Τέλος, ενώ η αεροπορική εταιρεία από το Δεκέμβριο του 2008 είχε στείλει ηλεκτρονικό μήνυμα που απαγόρευε στο προσωπικό της να επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, δηλαδή ιστοσελίδες με περιεχόμενο άσχετο με την εργασία του, παρ' όλα αυτά η υπάλληλος καθημερινά επισκεπτόταν το Facebook προκειμένου να διαβάσει και να γράψει σχόλια.
Επίσης αρκετές φορές, όταν την καλούσαν πελάτες για να προβούν σε κράτηση εισιτηρίων, τους απαντούσε ότι το σύστημα κρατήσεων δεν λειτουργεί και τους ζητούσε να ξανακαλέσουν αργότερα, προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθεί με την περιήγηση στο Facebook.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου